Ny hemkommen från Vetrinären...

Tyson han lider av analfistlar,vilket är väldigt vanligt just hos schäfrar.
Det bidrar till att han har fruktansvärt ont i ändan och det i sin tur leder till att han har väldigt svårt att bajsa...
Han försöker att sätta sig ute ca.4ggr per prommenad.
Andledningen till att jag åkte med honom idag var det att han spyr så mycket vilket jag fick till svar att det var pga. medicinen han äter.
Han står på medicinen nu helatiden men ändå har fistlarna kommit tillbaka...nu ska vi höja dosen till 2tabl. på morronen och 2tabl. på kvällen igen.
Känns för jävligt ibland att medicin ska vara det som får honom att fungera som en normal hund...
Sjukdomen är kronisk,så han kommer aldrig att bli av med den...operera kan man gör men det kommer tillbaka så det har inte vart ett alternativ för oss.
Han har opererats för så mycket annat.
Men iaf. nu ska jag höra av mig om 2 veckor till vetrinären,och se om saker och ting har blivit bättre.
Tyson lämnade blodprov idag,vilket det inte var nått fel på.
Det var väl det ända positiva.

Kommentarer
Postat av: Fia

Åååå stackars Ty med sin stjärt!

2009-01-08 @ 13:22:58
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0